نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

معجزه ذهن

بتسابه مهدوی | سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ

کتاب معجزه ذهن برای رسیدن به آرزوها معجزه ذهن برای رسیدن به خواسته ها و آرزو ها شما برای رسیدن به خواسته ها و در کل آرزوهایتان چه کرده اید؟ آیا همه را دست شانس و تقدیر سپرده اید؟ و معتقدید که تمام زندگی به این دو ختم می شود؛ در اینجا ما به باطل بودن این نظریه می پردازیم و معتقدیم که شانش یا تقدیر اصلا وجود ندارد بلکه این باور ماست که خود را در قالب شانس و تقدیر ظاهر می کند.

انسان ها دارای دو ضمیر هستند ۱)ضمیر خودآگاه ۲)ضمیر ناخودآگاه ضمیر خودآگاه همان تفکر و تعقل و تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل مسائل روزمره است و این ضمیر هنگام بیداری و هوشیاری فرد فعال است. ضمیر ناخودآگاه برخلاف ضمیرخودآگاه همیشه فعال است و عامل تمام بدبختی ها بدشانسی ها ، موفقیت ها و خوش شانسی و مسئول بیشتر اتفاقات زندگی ماست. شکست در زندگی دلیل وجود باورها و مسائل منفی در ناخودآگاه است.ضمیر ناخودآگاه مسبب تمام عادات مثبت و منفی انسان است. هر کاری که مدتی تکرار شود در ناخودآگاه ضبط شده و عادت رفتاری می شود. ضمیر ناخودآگاه فقط برنامه هایی را اجرا می کند که به آن داده می شود حتی اگر به ضرر فرد باشد اگر خودتان برنامه ریزی نکنید دیگران یا محیط برای شما برنامه ریزی می کنند.پیام هایی که به ضمیر ناخودآگاه وارد می شود بی چون و چرا پذیرفته و اجرا می کند حتی اگر پیام دروغ ، غیرمنطقی و یا غیر علمی باشد. یکی از خواص انرژی در جهان این است که انرژی های مشابه خود را جذب می کند، به همین دلیل است که به هرچیزی که می اندیشید پس از مدتی شاهد جذب خودش یا چیزی که به آن ارتباط دارد خواهید بود

 

این کتاب، راهنمای ذهن قدرتمند انسان است و در آن نحوه استفاده از این نیروی بی‌پایان، با روشی بسیار ساده و کاربردی ارائه شده است. محتوای کتاب بیانگر مکانیسم دستیابی به اهداف و خلق آینده دلخواه می‌باشد. علمی و کاربردی بودن این کتاب و نیز تناسب آن با فرهنگ دینی و ایرانی، باعث شده تا در مدتی کوتاه در ردیف پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران قرار بگیرد.

یکی از روزها حیوانات جنگل دور هم جمع میشن تا مدرسه‌ای درست کنن  خرگوش، پرنده، سنجاب و مارماهی شورای آموزشی مدرسه را تشکیل دادن .خرگوش اصرار داشت که دویدن جزء برنامۀ درسی باشه پرنده معتقد بود که باید پرواز نیز گنجانده شود. مارماهی هم به آموزش شنا معتقد بود و سنجاب اصرار داشت که بالا رفتن از درخت نیز باید در زمرۀ آموزش‌های مدرسه قرار بگیره شورای مدرسه با لحاظ کردن همۀ پیشنهادات دفترچۀ راهنمای تحصیلی مدرسه رو تهیه کرد و بعد قرار شد همۀ حیوانات همۀ درس‌ها را یاد بگیرنخرگوش در دویدن نمرۀ بیست گرفت اما بالا رفتن از درخت برایش دشوار بود و مرتب از پشت به زمین می‌خورد. دیری نگذشت که در اثر یکی از این سقوط‌ها مغزش آسیب دید و قدرت دویدن را هم از دست داد و حالا به‌جای نمرۀ بیست، ده می‌گرفت و در بالا رفتن از شاخۀ درختان هم نمره‌اش از صفر بالاتر نمی‌رفت. پرنده در پرواز عالی بود، اما نوبت به دویدن روی زمین که می‌رسید نمرۀ خوبی نمی‌گرفت، مرتب بال‌هایش می‌شکست و دیری نگذشت که در درس پرواز هم نمره‌ای بهتر از ده نصیب او نشد. در کار دویدن هم مرتب صفر می‌گرفت. صعود از تنۀ درخت‌ها هم برایش شاق بود.جالب اینجاست که تنها مارماهی کند ذهن می‌توانست درس‌های مدرسه را تا حدودی انجام دهد و با نمرۀ ضعیف بالا برود. اما مسئولین مدرسه خوشحال بودند که همۀ دانش‌آموزان، همۀ دروس را می‌خوانند.ما به این داستان می‌خندیم اما واقعیتی است که وجود دارد. همۀ تلاش ما بر این است که همه را مثل هم کنیم. ... در حالی که وظیفۀ راستین آموزش، باید یاری رساندن به فرد باشد تا او منحصر به فرد بودن خود را کشف کند و به سوی تکامل خود یگانه‌اش پیش رود...برداشتی از کتاب : زندگی عشق و دگر هیچ نویسنده : لئو بوسکالیا

وقتی تصمیم می گیری یک احساس را به سرانجامی به نام " ازدواج " برسانی، اولین حرکت مفید این است که از خودت بپرسی :

" آیا واقعاً باور داری که تا سنین پیری از سخن گفتن با این زن، لذت

خواهی برد ؟ "

" سخن گفتن " و نه " همخوابگی " !

تمامی مسائل دیگر در ازدواج موقت و گذرا است.

تا زمانی که دو نفر حرفی برای گفتن و گوشی برای شنیدن دارند، می شود به عمر ارتباطشان امید داشت ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی