نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

مراقبه برای بیدار سازی چشم سوم

بتسابه مهدوی | يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۶ ق.ظ

مراقبه برای بیدار سازی چشم سوم

دکتر بتسابه مهدوی

 

در یکی از حالات مراقبه ای که راحت هستید، قرار بگیرید. چشمانتان را ببندید و به مدت 30 دقیقه روی چشم سومتان تمرکز کنید. البته چون تصور کردن غده صنوبری در وسط مغز سخت است، می توانید روی نقطه ای که قیف جلویی این چاکرا از آن عبور می کند، یعنی کمی بالا تر از وسط ابرو ها در روی پیشانی تمرکز کنید. اگر نمی توانید روی این نقطه تمرکز کنید، یک شیئ ( مثلا یک سنگ کوچک، یک دگمه ی لباس، یا یک مهره ی فلزی ) را در بین دو ابرو ی خود قرار دهید. این شیئ تنها یک بهانه است، تا بوسیله وزن مختصری که دارد، راهنمای شما برای تمرکز بهتر باشد. اصلا نگران پیدا کردن دقیق نقطه روی پیشانی نباشد و با یک نقطه تقریبی تمرین کنید. بعد از چند بار مراقبه کردن در اثر افزایش جریان انرژی، فشار مطلوبی را در ناحیه پیشانی حس خواهید کرد که نقطه مورد نظر را نشانتان خواهد داد.

نشانه بیدار شدن این چاکرا، روشن شدن نوری سفید و پاک در پرده ذهن می باشد، که از مرکز چاکرا ساطع می شود. برای دیدن هاله ها همان روش بالا را با چشم باز تکرار کنید و سوژه ای را که می خواهید هاله اش را نگاه کنید در محدوده دید خود قرار دهید. نیازی نیست روی بدن یا هاله های سوژه تمرکزه کنید.حتی پس از ظاهر شدن هاله ها، تمرکزتان را از نقطه ی بین ابرو ها بر ندارید تا سرعت چرخش انرژی کم نشده و هاله بینی شما متوقف نگردد. در اثر ورزیدگی و مرور زمان و ادامه تمرکز، لایه های بیشتری را می توانید ببینید و حی دیدن هاله ها با چشم بسته نیز برایتان میسر می گردد. ( در زمینه باز کردن چشم سوم و دیدن هاله به مطالعه بیشتری بپردازید )

مهم: در بسیاری از منابع علوم روحی، رنگ های دیگری بجز سفید ذکر شده است. مانند ارغوانی، نیلی و یا بنفش. اما باید متذکر شویم که ظهور هر رنگی بجز سفیدِ شدید و روشن، حین تمرکز روی چشم سوم بدین معنی است که شما در ناحیه سر و صورت دارای گرفتگی و بیماری هستید. ( شایع ترین مانع در این چاکرا، عفونت هایی است که درون سینوس مانده اند و کمتر توسط عکسبرداری های پزشکی قابل شناسایی هستند.

روش های اصلی شکفته کردن چاکرا ها

1- استفاده از تمرکز جداگانه روی چاکرا ها: در این روش شما در طول زمان های مراقبه ی خود، بر روی نقطه اصلی چاکرا و یا قیف چرخان مربوط به آن، تمرکز می کنید. با این عمل سرعت حرکت انرژی در چاکرا بالا رفته، انسداد های مربوط به آن چاکرا باز شده و بعد از پاکسازی کامل، چاکرا شکفته شده و رنگ مربوط به همان چاکرا ظاهر می گردد.

2- استفاده از نیروی الهی: در این روش شما از ریکی می خواهید که چاکرای مورد نظرتان را باز کند و در طول زمان های مراقبه ی خود، روی تنفس خودتان تمرکز می کنید و اجازه می دهید ریکی کارش را انجام دهد.

3- استفاده از نوار کوندالینی: در این روش شما با استفاده از تمرکز، خواستن از ریکی، و کمک گرفتن از چاکرای ششم ( آجنا )، فنر کوندالینی را باز کرده، از نوک استخوان خاجی ( چاکرای ) وارد ستون فقرات کرده، و تا چاکرای تاج بالا می آورید. با قرار گرفتن نوک کوندالینی درون هر چاکرا، انسداد های هر چاکرا با سرعت بسیار زیادی رفع شده و چاکرا شکفته می گردد. با بالا آمدن کوندالینی تا چاکرای تاج، تمام فنر درون کانال اصلی بدن باز می شود.

مهم: شما به هیچ وجه نباید تا زمانی که چشم سوم چاکرای ششم را باز نکرده اید، از این روش استفاده کنید. زیرا ممکن است کوندالینی در چاکراهایی که گرفتگی زیادی دارند به شما فشار بسیار زیادی را وارد کرده، تمرکز و کنترلتان را برهم بزند. تا زمانی که کوندالینی درون ستون فقرات باشد برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر بعد از خروج کوندالینی از ستون فقرات، هسته کوندالینی در جای اصلی خود قرار نگیرد، احتمال هر نوع صدمه ای وجود دارد.

شما می توانید به صلاحدید خود، روش مناسب و یا تلفیقی از روش های مختلف را برای خودتان انجام دهید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی