نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

هرچیزی در حال ارتعاش است

بتسابه مهدوی | دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ


دکتر بتسابه مهدوی

 

کل ماده که جهان ما از آن ساخته شده است، ارتعاش دارد؛ حتی کریستال‌ها نیز که به نظر ما سخت و انعطاف پذیرند، از ذرات انرژی در حال ارتعاش تشکیل شده‌اند. انسان ها، حیوانات، گیاهان، مواد معدنی، آب و هر چیز دیگری با فرکانس های متفاوتی که از فرکانس‌های خاص خود آن ها و همنوایی آن ها با ارتعاش‌های محیط‌شان درست شده است، دائم حرکت می‌کنند. سنت باطنی کهن، هزاران سال قبل، از این قوانین آگاه بوده است. فیزیک مدرن در سال های اخیر، این دانش را از طریق تحقیقات روش‌مند تایید کرده است.

برای مثال، دانشی که اکنون در مورد ساختار ماده داریم، ثابت می‌کند که تمام اتم ها و ذرات زیر اتمی یک ماده، درگیر حرکتی دائم و بسیار سریع هستند. در واقع، آن چه را که ما ماده‌ای جامد می‌پنداریم، مجموعه ای بی‌شمار از ذرات ریز است که چنان به سرعت حرکت می‌کنند که به ما تصویر یک جسم جامد را می دهند. می‌توانید با نگاه کردن به شروع حرکت پروانه‌ی هواپیما این پدیده را بهتر درک کنید. در ابتدا تیغه های پروانه را به وضوح می‌بینید. سپس هر چه حرکت سریع‌تر می شود، تا این که به نظر می‌رسد در جایی که تیغه های پروانه بود فقط یک صفحه‌ی گرد قرار دارد.

فیزیک نیز بر اساس علم ریاضی ثابت کرده است که ذراتِ دارای ارتعاش سریع، از لحاظ مکانیکی مثل یک جسم جامد رفتار می‌کنند و فضایی را که ذرات در آن در حرکت‌اند  پر می‌کنند. با گذاشتن یک گیتار در کنار بلند‌گویی که از آن  موسیقی پخش می شود، به آسانی خواهید دید، چگونه حرکات ذرات یک جسم به ارتعاش های محیط اطراف واکنش نشان می‌دهند. اگر گوش‌تان را نزدیک سیم های گیتار نگه‌دارید، نوای آرامی را می شنوید، یعنی سیم‌های گیتار  شروع به ارتعاش کرده اند. البته این پدیده‌ی همنوایی فقط به میدان انرژی صوتی اختصاص ندارد.

دکتر بتسابه مهدوی

26 مهر 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی