نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

درباره چاکرای اول

بتسابه مهدوی | جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۳۳ ق.ظ

درباره چاکرای اول

دکتر بتسابه مهدوی

 

چاکراها مراکزی برای تبادل انرژی کیهانی با بدن می باشند. در بدن انسان هفت چاکرای اصلی وجود دارد که انرژی کیهانی از طریق آنها وارد بدن شده یا از آن خارج می شوند.چاکرا درمانی یک درمان مکمل برای همه بیماری های جسمی و روانی است.علاوه بر آن فعالیت متعادل چاکراها انسان را به تکامل معنوی نزدیک می سازد . شما دوستان عزیز می توانید برای هر مشکل جسمی یا روانی که دارید از این درمان مکمل برخوردار شوید. تاکید می کنم شما هر مشکلی که داشته باشید میبایست تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه درمان خود را ادامه داده و در عین حال از چاکرادرمانی نیز برای سرعت بخشیدن به درمان خود استفاده کنید.

 

چاکرای یک

نام سانسکریت آن مولاداهارا است و نام انگلیسی آن Root or Base chakra می‌باشد که به معنی مرکز ریشه یا چاکرای پایه یا مرکز دنبالچه هم گفته می‌شود. به طور دقیق‌تر می‌توان جای آن را (در قسمت میاندو راه بین ریشه و آلت تناسلی و مقعد) در مرد و دهانه رحم در زن است.

 

مشخصات چاکرا:

رنگ: به معنای قرمز آتشین شفاف

عنصر: خاک

حس: بویایی

سمبل: (لوتوس) یا گل نیلوفر چهاربرگ

اندامهای وابسته بدن: تمام قسمتهای سخت بدن مثل ستون فقرات، استخوانها، دندانها، ناخنها، مقعد، روده‌ها، غده پروستات، خون و ساختمانهای سلولها، ناخن و دندانها.

غدد وابسته: غدد فوق کلیوی

هورمونهای مربوطه: آدرنالین، نورآدرنالین

اصل اساسی: میل به بودن

سنگ قیمتی مربوطه: عقیق، نارسنگ، مرجان و یاقوت

نوع موسیقی: به شدت ریتمیک مثل صدای گرپ گرپ

نت موسیقی: دو

بیجامانترا: لام

رایحه: درخت سدر، درخت میخک

خصوصیات: اولین انرژی حیاتی است، مراقبت با زمین و دنیای مادی و استحکام و قدرت، موفق شدن.

اگر این چاکرا موزون باشد و هماهنگ کار کند، رابطه جسمانی عمیقی با زمین را تجربه می‌کنید و انرژی حیاتی شما سالم خواهد بود و زندگیتان دارای موفقیت و عمق بیشتری است.

و اگر این چاکرا موزون نباشد و یا نامتعادل کار کند، اعمال و افکارتان حول محور مالکیتهای مادی، آسایش خاطر و افراط در مسائل احساسی و هیجانی مثل غذای خوب، الکل، سکس و ... دور می‌زند و هر کاری که خواستید، انجام دهید.

برای تغذیه و متعادل کردن آن می‌توانید غذاهای قرمز رنگ مثل سیب قرمز و توت فرنگی و گوجه و ... بخورید.

 

 چاکرای اول را بشناسیم

چاکرای اول در جایی بین مقعد و اندام تناسبی قرار دارد،‌ با دنبالچه مرتبط است و به طرف زمین باز می شود.

چاکرای اول ما را به دنیای فیزیکی وصل می کند. انرژی های کیهانی را به بدن فیزیکی و سطح مادی بدن می فرستد. آنهایی که موفق به گشودن این چاکرا شده اند حیات بر روی کرة‌زمین را کاملا قبول دارند و به وجود فیزیکی شان پاسخ مثبت می دهند و برای زندگی کردن آمادگی دارند و هماهنگ با نیروهای مادی عمل می کنند. رنگ این چاکرا قرمز است. قرمز رنگ انرژی و فعالیتی است که از هستة‌ درونی سیاره ما بیرون می زند و به ما ثبات دنیوی می دهد. در عین حال انرژی لازم را برای ابراز وجود خلاق می دهد. چینی ها معتقدند این چاکرا جایگاه اصلی ناخودآگاه جمعی است و از طریق این چاکرا می توان به دانش انباشته شدة‌ ناخودآگاه جمعی دست یافت. برای حفظ تعادل درونی،‌این چاکرا باید هماهنگ با چاکراهای دیگر عمل کند.

 

 عملکرد ناموزون چاکرای اول

باعث می شود که افکارو اعمال تان عمدتا حول محور مالکیت های مادی و آسایش خاطر دور بزند و در مسایل احساسی و هیجانی مثل غذای خوب و سایر امیال بدنی دچار افراط خواهید شد. شما می خواهید هر کاری که دلتان خواست انجام دهید بدون آن که به نتیجه اش فکر کنید و در عین حال دستیابی به آنها برایتان مشکل است. تمایل زیادی برای حفظ فاصله و امنیت دارید. در سطح فیزیکی اغلب با یبوست مزاج و اضافه وزن رو به رو هستید. کسی که چاکرای اول او عملکرد ناموزنی دارد بیشتر به فکر رفع نیازهای شخصی خود بوده و نسبت به خواسته های دیگران به طور ناخودآگاه بی توجه است. خشم و از کوره در رفتن مکانیزم دفاعی است که معمولا به هنگام احساس عدم امنیت بییشتر مورد استفادة‌ این افراد قرار می گیرد. دنیا برای این افراد جایی است که باید مورد استفادة بشر قرار بگیرد،‌ از این رو در این روزها سوء استفاده از منابع طبیعی و از بین بردن تعادل طبیعی زمین دال بر اختلال عملکرد چاکرای ریشة‌ اکثر جمعیت دنیاست.

افرادی که دائما دچا رتردید و دودلی می شوند با کم کاری این چاکرا روبه رو هستند. در اغلب اوقات زندگی را هم چون بار سنگینی احساس می کنند و به جای لذت بردن اکثر مواقع در آرزوی راه آسان و کم دردسر برای زندگی هستند.

 

تست چاکرای اول

چگونه می توان فهمید که چاکرای اول فعال تر از بقیة چاکراهاست؟

اگر در شرایط غیرعادی استرس و یا شوک چاکرای اول به اندازة‌ کافی کار نکند،‌ احساس عدم تعادل خواهید کرد یا انگار فرش از زیر پایتان کشیده شود،‌ در حالی که محکم ایستاده اید و حتی ممکن است دچار شکم روش بشوید. از طرف دیگر اگر چاکرای اول بیش از حد کار کند، ممکن است در شرایط غیرعادی از کوره در بروید و عصبانی و پرخاشگر شوید.

 

پاکسازی چاکرای اول

چگونه می توان چاکرای اول را پاکسازی کرد 

 مشاهدة‌ رنگ قرمز آتشین خورشید به هنگام طلوع و غروب و یا تابش طلوع وغروب باعث می شود که چاکرای اول احیا و هماهنگ شده و فضای بسته و محدود درون آن را باز می کند. نشستن بر روی خاک و بوی خاک را نفس کشیدن تأثیر بسیار خوبی بر چاکرای اول خواهد داشت. رنگ قرمز رنگی است که به شما شور و شهامت و سرزندگی می بخشد. اگر این رنگ قرمز با سایه ای از رنگ آبی آمیخته شود، به شما کمک خواهد کرد تا عشق هب دنیا با انرژی روحانی در وجودتان تلفیق شود. اگر کسی عمدتا از راه چاکرای اول زندگی کند به بیشترین زمان خواب نیاز دارد که حدود ده تا دوازده ساعت است و طرز خوابیدنش ترجیحا به روی شکم است.

 

 موسیقی درمانی و رایحه درمانی چاکرای اول

  موسیقی درمانی چاکرای اول:

مناسب ترین موزیک برای فعال کردن چاکرای ریشه موسیقی است که ریتم یکنواخت و مؤکدی دارد.

به منظور هماهنگ کردن چاکرای اول، از صداهای طبیعت می توانید بهره بگیرید و اگر به اصل آن دسترسی ندارید می توانید از نوارهای ضبط شده از صدای طبیعت گوش دهید.

  

رایحه درمانی:

پودر میخک: روغن میخک کمک می کند تا گره های انرژی های درون چاکرای اول باز شود.

دکتر بتسابه مهدوی

7 آبان 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی