نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

مراقبه جاپا

بتسابه مهدوی | سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۷ ق.ظ


دکتر بتسابه مهدوی

 

اسم این مراقبه "جاپا" ست و به طور کلی جاپا به معنی تکرار مداوم نام خداونده.

 

این جمله رو به خاطر بسپارید:

 

"پروردگار ما که در آسمان ها هستی، نام تو مقدس باد"

 

در مکانی ساکت ، در هر حالتی که احساس راحتی می کنین ، چشماتونو ببندین و همه توجه خودتونو روی واژه "پروردگار" متمرکز کنین. مشاهده می کنین که این واژه بر صفحه داخلی ذهنتون نقش می بنده. این واژه رو چندین بار با خودتون تکرار کنین. "پروردگار ، پروردگار ، پروردگار". همه انرژی خودتونو روی این واژه متمرکز کنین. اکنون کانون توجه تونو بر واژه "ما" قرار بدین. مشاهده می کنین که این واژه بر صفحه داخلی ذهن تون نقش می بنده. فقط به این واژه بیندیشین و اون رو بارها و بارها تکرار کنین.

 

و اکنون بخش بسیار عالی و وصف ناپذیر این تمرین از راه می رسه.

 

همه توجه خودتونو به فضای خالی موجود در ذهن خویش بین واژه های "پروردگار" و "ما" قرار بدین. به مدت 10 یا 15 ثانیه در فضای بین این دو واژه بمونین و توجه کنین که وقتی ذهن خودتون را در خلا رها می کنید چه احساسی دارین. شکاف رو مجسم کنین و با قرار گرفته در اون ، ویژگی های"ی همچون آرامش بخشی و نیرو بخشی رو احساس کنید.

 

اکنون شما مراحل ورود به شکاف رو آغاز کرده اید

 

ذهن ما عادت کرده به جای متمرکز شدن روی شکاف بین افکار، روی فکر متمرکز بشه. پس بی گمان همیشه فکری برای متمرکز شدن خواهید داشت. اگر برای چند ثانیه از شکاف خارج شدین ، فورا اما به آرامی توجه درونی خودتونو روی واژه نخستین "پروردگار" و سپس "ما" متمرکز کنید و دوباره به شکاف وارد بشین.

 

حالا توجه خودتونو بر واژه بعدی "که" قرار بدین و سپس در ذهن خود ، به فضای بین این دو واژه باز گردین. وقتی شکاف رو احساس کردین به سمت واژه های بعدی پیشروی کنین. این تمرین رو تا زمانی که به همه ده واژه بیندیشین تکرار کنین.

 

تجربه پر کردن شکاف ، به شما احساسی سرشار از آرامش و آسودگی میده. این احساس شادی بخش همون ارتباط آگاهانه ما با آرامش خداوندی است.

 

"همه مصیبت های بشر از آنجا شروع می شود که او نمی تواند در اتاقی تنها و در سکوت بنشیند" پاسکال

دکتر بتسابه مهدوی
2 آذر 1395

تهران

ارتباط با ما از راه کانال

https://telegram.me/naghshnegareh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی