نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

عبارت تاکیدی

بتسابه مهدوی | سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۱۸ ق.ظ

عبارت تاکیدی

دکتر بتسابه مهدوی


ما در کلماتمان باید چند قانون را اجرا کنیم تا از قدرت شگرف کلمات بهره کافی ببریم . باید مراقب کلامی که در طول روز به خود و دیگران می گویید، باشید. از چیزهایی که نمی خواهید اتفاق بیفتد، هرگز حرفی نزنید؛ فقط و فقط چیزهایی را که می خواهید اتفاق بیفتد، به زبان بیاورید. کلمات می توانند احساس تان را تغییر دهند و شما را به سمت تغییرات عمیق تر سوق دهند. کلمات مثبت، واقعاً معجزه می کنند. خیلی از اساتید و بزرگان ما عبارت های تاکیدی را بهترین راه برای تمرین کردن کلام مثبت در زندگیمان می دانند .عبارت های تأکیدی می تواند به ما کمک کند تا هرچیزی را که می خواهیم بدست آوریم، وقتی با بیان عبارات تأکیدی آنچه را می خواهیم، می طلبیم معجزه قدرت کلام وعبارت تاکیدی را  می بینیم.

تحقیقات نشان داده است  که عبارات تأکیدی مؤثر باید پنج عنصر اصلی را دارا باشند:

1. مثبت باشند. برای مثال، اگر می خواهید با اعتماد به نفس شوید، بگویید: من امروز با اعتماد به نفس هستم.

2. با هیجان گفته و احساس شوند. اگر احساس کنیم آنچه که به خودمان می گوییم، آغاز واقعیت است، انرژی ما پذیرای عبارت های تأکیدی مان به عنوان یک واقعیت می شود. به عنوان مثال اگر تأیید می کنید که احساس خوبی نسبت به خودتان دارید، از نظر جسمانی هم آن را احساس می کنید. یعنی فیزیک شما با عبارت تاکیدی در یک راستا باشد.

3. به زمان حال باشند؛  طوری که گویی اتفاق افتاده است. مثلا من ثروتمند هستم.

4. باید شخصی باشد و برای خودمان تأکید کنیم؛ نمی توانیم تغییرات را برای شخص دیگری به وجود آوریم.یعنی نمی شود گفت که همسرم ثروتمند است، باید برای خودتان وشخصی باشد.

5 . این را بدانید که عبارت تأکیدی باید همراه با تصویرسازی باشد و تکرار، تکرار، تکرار همراهش باشد. پس هر گاه کلامی را به زبان

می آورید تصویر آن هم در ذهن خود نگه دارید.

6. عبارت هایی به کار ببرید که دوستشان دارید و از آنها لذت می برید.

7. عبارات تأکیدی را به عنوان ابزار سازنده روح بکار ببرید. این کار باعث کمک به تغییر یک باور بنیادی و ریشه دار در فکر و جسم می شود. در واقع جملات تأکیدی، یک روش ساده و عملی برای اصلاح باورهای قدیمی است که باید آن ها را کنار گذاشت. جملات تأکیدی به طور باور نکردنی در افزایش احساس ارزشمند بودن، خود باوری و اطمینان به خود مؤثر هستند.

"دنیا به حرف کسی گوش می دهد که دارای اراده قوی و کلام و طرز فکر مثبت است و می داند به کدامین سوی می رود." (گالیله)

دکتر بتسابه مهدوی

9 شهریور 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی