نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

تمرین مراقبه جملات مثبت

بتسابه مهدوی | سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۴ ق.ظ

تمرین مراقبه جملات مثبت

دکتر بتسابه مهدوی

 

با این تمرین شما می توانید بر روح تان مسلط شوید و توانایی تمرکز بر حواس خود راافزایش دهید و هم چنین موجب آرامش شما خواهد شد.

 

1.      در حالتی آرام روی زمین بنشینید یا به پشت دراز بکشید و با تنفس آرام انقباض های احتمالی را عضلات بدن را رها سازید.

 

2.      اکنون بر دم و بازدم خود تمرکز کنید و به مدت 2 الی 3 دقیقه آرام نفس بکشید و  به هوایی که از طریق بینی وارد بدن می شود و از دهان خارج می شود کاملا توجه کنید.

 

3.      اکنون که احساس می کنید در آرامش کامل هستید شروع به تکرار کلمه آرامش کنید، به این صورت که در عمل دم و بازدم شما به همان حالت و سرعت قبلی صورت بگیرد و در آن هیچ خللی وارد نشود و کلمه آرامش را در دو بخش آرا- مش آرام و یا بلند بخوانید و  متوجه باشید که به دلیل توجه تان به این کلمه تنفس ها و ریتم و ترتیب آن ها را فراموش نکنید.

 

4.      اگر احساس کردید که روح تان به فکری دیگر معطوف شده، مجددا بر روی تنفس ها و تکرار کلمه آرامش متمرکز شوید.

 

5.      کلمه آرامش را همانطور که ریتم تنفس های تان اجازه می دهد بخوانید، و سپس متوجه آرام تر شدن اندام تان نسبت به مرحله اول خواهید شد.

 

6.        بعد از 5 تا 10 دقیقه که این تنفس ها و کلمه ی تکراری را خواندید، می توانید یکی از جملات تاثیر گذار را 10 بار آرام و یا بلند بخوانید و سپس از عدد 1 تا 10 شمرده، چشم های تان را باز کنید.

 

چندین نمونه از جملات تاثیر گذار که شما می توانید مانند آنها را بسازید:

 

-     من در آرامش کامل به سر می برم.

 

-     من در سلامت کامل هستم.

 

-     من خودم را می بخشم و دوست دارم.

 

-     من کاملا رضی هستم.

 

-     من اندامم را آنگونه که هست دوست دارم و می پذیرم.

دکتر بتسابه مهدوی

13 مهر 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی