نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

انرژی درمانی با درختان

بتسابه مهدوی | دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۶ ق.ظ

دکتر بتسابه مهدوی

 

از عمر کره زمین حدود پنج میلیارد سال می گذرد. هر چه باشد درختان به مراتب زودتر از انسان ها پا به عرصه ی کره زمین گذاشته اند.

اما به وسیله تکامل، بسیاری از گیاهان تدریجاً در عرصه هایی از آب به وجود آمدند. اجداد درختان امروزی گیاهانی هستند که در میان آب زندگی می کردند.

صد میلیون سال به طول انجامید که درختان مرطوب از آب به خشکی راه یافتند و در یک زمان کوتاهی عرصه گیتی را با حضور خود مشجر کردند.

همان طوری که می بینید، گیاهان یا درختان وابسته به انسان ها نیستند و این انسان است که همه چیز خود را مدیون آن ها باید بداند و دین خود را به طریقی ادا نماید.

درختان مولد اکسیژن، غذا و آب هستند. انسان بدون غذا 4-3 هفته بدون آب تا دو هفته و بدون هوا فقط تا چهار دقیقه زنده می ماند.

در تمام متون دینی، تاریخی و قومی درختان نقش سمبولیک خود را دارند.

مثلاً در انجیل درخت زندگی(تویا) و در تورات درخت کابالا با ده صفیرا یا اماناسیون، درخت بودی به نام بودا که در زیر آن می توان مراقبه کرد تا به روشنایی هستی رسید یا گرازیل نزد ژرمن ها و غیره را می توان نام برد.

انسان های اولیه درختان را صوری از خداوند در حد خدا می پنداشتند. هر جا که درختان بیشتر احساس می شدند پیروان پرستش آن ها هم بیشتر بود و هم امیدها و نیایش ها در زیر درختان شدنی بود. قرن ها گذشت تا مبادرت به ساختن خانه خدا از چوب کلیسا، میعادگاه، قربانگاه کردند. اجداد انسان، درختان را مادر طبیعت می پنداشتند و بدنه درختان را عمود زندگی و وصلکننده زیر زمین با آسمان می دانستند.

گیاهان و یا درختان باعث زیبایی های سطح کره زمین شده اند. بدون وجود گیاهان هرگز امکان زندگی برای این مجموعه از پدیده های زنده و غیره وجود نداشت.

انسان هر روز بدون اینکه خود احساس کند تحت تأثیر انرژی گیاهان به ویژه درختان قرار می گیرد. تنها درخت در حالت زنده بودن نیست که انرژی ساطع می کند بلکه چوب خشک شده درختان، ویژگی خود را دارند.

درختان دارای روح اند و با درختان می توان مانند یک دوست خوب درد و دل کرد و گفته ها و ناگفته ها را با آن ها در میان گذاشت.

تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که از میان بیش از 500 هزار گونه گیاهی و هزاران گونه درختی که شناسایی شده اند، تنها دوازده درخت هستند که خاصیت انرژی دارند.

یعنی«انرژی درختی»

 

اولین درختی که بازگو می کنیم تا انرژی آن را به درستی بشناسیم، درخت نمدار است.

این درخت در ادبیات اروپایی به نام درخت عشق و در بسیاری از متون به جا مانده درخت سرنوشت خوانده می شود.

در قرون وسطی معروف به بید زنبور عسل بوده و به علت نرمی چوب در ابزارسازی، خلق آثار هنری چوبی در کلیساها و معابد و ساخت و سازهای موسیقی و... کاربرد داشته است.

از برگ شکوفه این درخت چای مدر، ضد آب آوردگی اندام ها، تصفیه خون و ضد کرامپ توصیه می شود. یعنی در میان گیاهان دارویی نقش بسزایی دارد. اسانس روغنی این گیاه ضد باکتری قوی است. از ذغال چوب درخت نمدار، مداد نقاشی، انواع مداد ساخته شده و درخت هنر نقاشی سیاه قلم بوده است و می باشد.

انسان تیپ نمدار:

 

کسی که مهربان، دلسوز و حامی است خصلت نمدار دارد و در نهایت مفهوم واژه ها از روحیه مادری برخوردار است. عقاید و افکار و رفتار دیگران را با کمک تجربه و خویشتن داری سنجیده و نفی نمی کند، بلکه به صورت لزوم به اصلاح آن می پردازد. او عقاید کامل به وحدت وجود در تمامی مراحل زندگی دارد.

تیپ نمدار به مشیت الهی وفادار و عصیان آدمی را در قدرت خلاقیت فرد و خروج از چارچوب ها ارزیابی می کند.

او معتقد است که هر حرکتی بازتاب جهانی دارد و مرگ هر درختی آغاز یک فاجعه گرچه کوچک است اما ظرفیت رشد دارد.

تیپ نمدار مسئولیت پذیر است، قابل اعتماد است، رازدار، ثابت قدم و استوار بوده است و همواره در پشت صحنه نقش آفرینی کرده و در روی صحنه محبوب و مهجور است.

با تماس این درخت یا چوب آن، نیروهای ارتعاشی از Enter tree وارد بدن فرد می گردد. این درخت معالج افراد خود کامه، دیکتاتورمنش و خود رأی می باشد.

می توان در جوار و یا زیر درخت نمدار به استراحت پرداخت و از انرژی آن استفاده نمود. در ایران استفاده از تصویر از انواع چوب و گردن بند و دست بند چوبی در استان های شمال و کردستان امری متداول است.

انرژی کیهانی هرچیزی در حال ارتعاش است

دکتر بتسابه مهدوی

26 مهر 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی