نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

انرژی درمانی چیست و چه جایگاهی دارد؟

بتسابه مهدوی | پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۹ ق.ظ

دکتر  بتسابه مهدوی

 

بعد معنوی و روحانی آدمی " در تمامی عمر وی بصورتی جذاب و اسرار امیز بوده است . این جذابیت در تمامی افراد با گرایشهای  و جهان بینی های متفاوت وجود دادرد و هیچ گه تازگی خود را از دست نداده است . با تبلور تکنولوژی در زندگی  و افزایش مشغله ها " فاصله ادمی تا این بعد بیشتر گردیده . اما هیچ گاه کا ملا فراموش نگردید " به طوری که  انسان کنجکاو حتی از این ابزار نیز برای کشف و تجربه و بیشتر در  درون خود کمک گرفت. نمونه بارز آن ساخت فیلم های تخیلی است .این فیلم ها زمینهای رشد برای بسط و گسترش کامل آرزوها ی دست نیافتنی بشر.

 

بزرگترین خصیصه دنیای متافیزیکی " نا شناخته بودن است.در مورد دنیا حرف و قصه زیادی گفته شده است و در نقاشی ها و سایر آثار هنری نیز بروز یافته است . اما فقدان تجربیات عملی به گونه ای آن را دست نیافتنی کرده است. آدمی به تکنولوژی توانسته در کره ماه هم قدم بگذارد.

 

اما هنوز از تردددر دنیای اندرونی خود بازمانده است.بدیهی است آشنایی عملی با این دنیا گام بزرگی در شناسایی بیشتر آن و نهایتا خود شناسی خو اهد بود . یکی از بزرگترین شاخص های  دنیا وضعیت سلامتی و بیماری ماست .

 

بیماری ها ی ما تظاهرات بیرونی  اتفاقاتی است که در درون ما روی داده اند . تصور عموم از بیماری ها و درد های مختلف " مطلوب نیست . در نتیجه  به محض ا بتلا " کوشش می شود تا به هر طریقی آن درد و بیماری خاتهه یابد .این تجعیل به حدی می تواند زیاد شود که عملا به سرکوب آن بیماری بیانجامد . بدیهی است سرکوب بیماری زمینه بروز بیماری های مهلک تر خواهد گردید.

 

با ظهور فیزیک مدرن " انقلابی عظیم در دانش فیزک وبا لطبع در اذهان انیشمندان ایجاد شد. ذهن منطقی آدمی در لحظه ای تمامی یافته های خود را به گونه ای دیگر دید . هیچ چیز آن گونه که تا به حال ما فکر می کردیم نبود .اصبل عدم قطعیت ها یزنبرگ به سادی به هر ماهیت با رابطه ای پوزخند میزد . این حادثه در ابتدا خوشایند نبود " هر چند که جامعه دانش مجبور به پذیرفتن آن بود . پس از اندکی " روابط جدیدی در دنیا بر پایه این یافته های جدید نمایان شد . روابطی که توجیه کننده بسیاری مسایل بود.

 

دانش مدرن ما را با دنیای انرژی  آشنا کرد . دنیایی که اساس هستی  بر آن بنا شده  است . البته دانش جدید تنها قادر به درک شمه ای از این  دریای بی کران گردیده  است . هنوز هیچ دستگاه یا سنسور مکانیکی ساخته نشده است که بتواند آن گونه که یک انسان با شعور / هستی/ انرژی یا حتی مزه غذا را می فهمد , أن را توصیف کند . در نتیجه هر چه کگه در دانش پیش می رویم بیشتر به سمت خود و نیروهای درونی کشیده   می شویم . این خود شناسی گام بزرگی در بررسی و تاثیر گذاری بر مهمترین شاخصه  تغییر در یک انسان یعنی بیماریهای وی بود و ما را با علوم کهن پیوند داد . هنر باستانی شفا در اغلب ادیان , آیین ها و قومهای کهن به شکلی فراگیر , به کار گرفته شده است . بارزترین شیوه دعا است. و راه ای دیگری شبیه گیاه درمانی , زار درمانی , مغناطیس درمانی , آب درمانی , طب سوزنی , ما ساژ درمانی , خنده درمانی , رقص درمانی انرژی درمانی , روان درمانی , کریستال درمانی , هاله درمانی و .. نیز با هزار نقش و رنگ در اقوام مختلف دیده شده است . در مورد انرژی دزمانی حرف ها و حدیث های زیادی نقل شده است .افراد و گروه های مختلفی بنا بر دلایل گوناگون نظرات متفاوتی راجع به آن داشته أند . هر چقدر جامعه سنتی تر باشد از تغییر گریزان خواهد بود از تغییر گریزان خواهد بود برخی هم آن را مستقیما به پزشکی  و دخالت در درمان بیماری ها ربط می دهند , اما پیام واقعی این است که (( واقعیاتی  پیرامون زندگی کنونی ما و جود دارد که جزیی از وجود ماست .شناخت این واقعیتها کمک میکند بهتر زندگی کنیم.))

 

انرژی حیاتی مفهومی قرار دادی است . برای بیان ماهیت آن می توان مقایسهای انجام داد . اگر یک انسان , یک درخت و پرنده را دریک مجموعه قرار دهیم , همگی زنده بوده و دارای شعور هستند . همچنانکه یک ساعت مچی , یک هواپیما و یا مداد را نیز دز یک مجموعه قرار دهیم می توان گفت که همگی فاقد شعور و حیات هستند . آنجه که در یک درخت وجود دارد در ساعت مچی چرخان وجود ندارد که موجودات زنده را از اجسام بی جان جدا می کند (( انرژی حیات )) نامیده می شود .

 

بیماری هر گونه تغییر بهم ریختگی در این انرژی حیاتی چها ز لحاظ کیفیت و چه کمیت می باشد . تمامی هنر یک درمانگر بازگرداندن دوباره نظم و تعادل به آن است . این تعادل جدید ((سلامتی)) نام گرفته است .موسیقی , هنر , ورزش , عبادت , و کار کردن باعث بهبودی میشود.

 

نتیجه نهایی این است که به هیچ وجه کاری خارق العده نبوده و جزئی از مکانیم طبیعی رفتار های أدمی در قبال یک دیگر می باشد.

 

 

 بیماری هر گونه تغییر بهم ریختگی در این انرژی حیاتی چها ز لحاظ کیفیت و چه کمیت می باشد.                                    

 

 برای درک بیماری ,عوامل داخلی و خارجی یا عوامل ظاهری و باطنی بیماری را باید در نظر داشت .منظور از عوامل خارجی دسته ای از عوامل فیزیکی یا طبعیی مانند میکروب ها , سو’ تغذیه, سموم, آلایندها, عدم تحرک بدنی , عادات بد تنفسی ومصرف آب ناکافی هستند که باعث بیماری می شوند . منظور از عوامل داخلی آن دسته عوامل عاطفی و مرتبط با انرژی مانند: احساسات منفی , منفی گرایی , بداخلاقی , عصبانی شدن , نفرت , حسد ,غیبت ,غصه خوردن و……..هزاران موارد دیگر که به روحییه عادم خشه وارد میکند .که این عواملی و هزاران عوامل دیگر باعث انسداد کانل های انرژی , کاهش و انباشتگی انرژی های کثیف و اختلال در عملکرد چاکراها وغیره می باشد .

 

چاکراها مراکز انرژی در حال چرخش ,بخش های بسیار مهمی از کالبد انرژی هسنتد .همانند کالبد فیزیکی که از اعضای حیاتی و کم اهمیت تر تشکیل شده , کالبد انرژی نیز دارای چاکراها اصلی و فرعی می باشد. که اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می کنند که انرژی حیاتی را برای بدن تامین می کنند واگر این نیروگاه ها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می شونند ,زیرا برای درست کار کردن انرژی حیاتی کافی ندارند.

 

چاکراها چند وظیفه مهم دارند که عبارتند از

 

1- جذب انرژی و توزیع در بخش های مختلف بدن

 

2- کنترل و تقویت و مسولیت درست کار کردن تمام کالبد جسمانی

 

3- بعضی چاکراها مراکز استعداد های روانی هستند.فتارهایأدمیدرقبالیکدیگرمیباشد.

دکتر بتسابه مهدوی

تهران

29 مهر 1395




نظرات  (۱)

در مورد چاکرا قبلا خوندم تو یه کتاب از دکتر رضایی فک کنم اسمش دایره های زندگی بود . به بعضی روش هاش عمل کردم و جواب هم داد.

http://jorda.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی