نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

بدن انسان وطبع های سه گانه

بتسابه مهدوی | شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

دکتر بتسابه مهدوی

 

از ترکیب عناصر اربعه حالت خاصی در بدن به وجود می اید که خصوصیات همه ان عناصر را دارد.ولی گاه به خاطر وراثت و شرایط اقلیمی و نوع تغذیه بعضب از این عناصر موجود در بدن ادمی بر یکدیگر غلبه میکند وهمین امر باعث میشود تا حالتی قلیایی یا اسیدی یا بین این دو پیش بیایید که ان را((طبع))مینامند.

 

شناخت طبع برای هر فرد لازم است چون موجب درمان و پیشگیری از خیلی بیماری ها میشود.هر کودک که تازه متولد میشود طبع خود را از پدر یا مادر به ارث میبرد و تا اخر عمر با ان خواهد بود.

 

غذا عمده ترین مواد مصرفی بدن انسان است.موادی که غذا را تشکیل میدهند عبارت اند از :مواد آلی، مواد معدنی ومایعات.هر یک از اعضای بدن یک نوع غذای خاصی را مصرف میکند؛به عنوان مثال پروتئین برای همانند سازی،قند برای تولید انرژی مفید اند.

 

انسان از نظر طیع به سه گروه عمده تقسیم میشود:افراد دارای طبع گرم،افراد دارای طبع سرد و دارای طبع معتدل.

 

افراد دارای طبع گرم

 این افراد به طور معمول دارای بدنی گرم اند و با خوردن غذاهای گرمی بخش دچار مشکل می شوند، صورت آن ها جوش می زند، بدنشان داغ می شود، گه گاه دچار خارش پوست می شوند، پوست سرشان تولید شوره می کند و دچار عطش می شوند.دمای بدنشان نسبت به سایر افراد بیش تر است، معمولاً حدود نیم تا یک درجه تب دارند، زود عصبی می شوند، ولی در مجموع، خون گرم و خوش برخوردند.تعدا افراد دارای طبع گرم نسبت به افراد دارای طبع سرد کم تر است.

 

افراد داری طبع سرد

کثریت مردم جهان از طبع سرد برخوردار هستند. این افراد معمولاًدارای پوست سفید هستند و یکی از علت های مهم آن، فعال بودن سیستم بلغم یا لنفاتیک است.این افراد مــیل زیادی به لبنیات، به خصوص ماست دارند و زودتر از بقیه دچار بیماری نقرس و رماتیسم می شوند، پر خواب هستند وبه راحتی نمیتوانند از رختخواب جدا شوند، غذا یشان دیر هضم می شود، عموماً سست و شاداب نیستند، استعداد چاقی در آنان زِِیاد است، موی سرشان زودتر از موعد مقرر سفید می شود و می ریزد، معمولاً انسان های خوش گذرانی هستند و دیرتر ازبقیه عصبی میشوند.افرادی که از طبع سرد برخوردارند اگر رعایت حال خود را نکنند زودتر از دیگران دچار بیماری های صعب العلاج از قبیل بیماری ام .اس و آ. ل.س و پارکینوس میشوند.

 

افراد دارای طبع معتدل

افرادی که دارای چنین طبعی هستند معمولا بین گرم و سرد قرار دارند. تعداد این قبیل افراد در جامعه نسبت به سایر طبع ها کم است. چنین افرادی نسبت به غذا حساسیت زیادی نشان نمی دهند و معمولاً هر نوع غذایی با طبع این گونه افرادسازگاری دارد و نسبت به بقیه مردم کم تر دچار بیماری و کسالت می شوند.

اما افرادی که دارای چنین طبعی هستند در داراز مدت دچار بیماری های سختی می شوند و دلیل آن هم این است که غذا روی چنین افرادی به سرعت تاثیر نمی گذارد و همین امر باعث می شود که سموم به مرور در بدن آنان جمع شود و در دراز مدت تاثیر خود را بگذارد.

دکتر بتسابه مهدوی

21 اسفند 1395

تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی