نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

نقش نگاره

سایت شخصی دکتر بتسابه مهدوی

فرق ثروتمندان و آدم های معمولی

بتسابه مهدوی | چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۸ ق.ظ

دکتر بتسابه مهدوی

 

هنگامی که چیزی را طلب می کنیم ابتدا باید خود را لایق آن بدانیم زیرا کمی تردید باعث می شود ما نیز از هدفمان دور شویم. مثلا اگر به پول احتیاج دارید بیشترین حدی که می توانید را از خدا بخواهید و بدانید که ثروتمندان چیزی اضافه بر آنچه شما دارید، ندارند فقط آنها از قدرت تفکر خود درست استفاده می کنند و نتیجه آن را هم می بینید. البته اینکه ثروتمندان انسان های خوش شانسی هستند به هیچ وجه غلط نیست چون انسان ها خودشان تعیین می کنند که خوش شانس باشند یا بدشانس. در واقع در دنیا هیچ تخته سیاهی وجود ندارد که سرنوشت شما در آن نوشته شده باشد و این خود ما هستیم که سرنوشت مان را می سازیم و ماموریت ما توسط خود ما انتخاب می شود.

 

خوشبین یا بدبین

خوشبینی و بدبینی عاداتی هستند که ما از زمان کودکی می آموزیم و والدین ما الگو و سرمشق های ما هستند. انسان بدبین معتقد است اتفاقات بد از شرایط دائمی و ثابت نشأت می گیرد؛ مانند اینکه من در امتحان ریاضی مردود شدم چون استعداد یادگیری اعداد و ارقام را ندارم و اتفاقات خوب از شرایط موقتی ناشی می شود اما انسان خوش بین شکست را به عوامل موقتی نسبت می دهد (من در امتحان رد شدم چون دقت نکردم).

 

بدبین اجازه می دهد ناامیدی در بخشی از زندگی اش وارد شود و به سایر بخش ها نفوذ و سرایت کند؛ به عنوان مثال به شخصی گفته می شود به طور موقتی از کار برکنار شده است. انسان بدبین نه تنها به خاطر از دست دادن شغل خود احساس بدی دارد بلکه نگرانی اش را به سایر ابعاد زندگی خود منتقل کرده و ابراز می کند که زندگی زناشویی اش در معرض خطر است و فرزندانش غیرقابل کنترل هستند اما انسان خوشبین اجازه نمی دهد یک شکست تمام زندگی او را محدود کند. او با خود فکر می کند پس من در این شرایط، شغلی ندارم ولی من و همسرم هنوز رابطه خیلی خوب و نزدیکی با هم داریم و فرزندانمان مایه افتخار ما هستند.

دکتر بتسابه مهدوی

13 اردیبهشت 96

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی